|
Alkolün
azı da zarar
Bilim adamlarının makul oranda içkinin, kalp hastalıklarının
önüne geçebileceği iddiaları yalanlandı.
Araştırmalar, gençler arasında içkiye bağlı
ölümlerde sürekli artış olduğunu ortaya
koyarken, aileler, gençlerin içinde bulunduğu tehlike
konusunda uyarılıyor.
Bilim adamlarınca yapılan araştırmaların
sonuçları, “Her gün makul oranda alınan içkinin,
kalp hastalıklarının önüne geçebileceği”
iddialarını yalanlıyor. Yeşilay
Dergisi’nde Doç. Dr. Sefa Saygılı imzasıyla
yayımlanan makalede yer alan verilere göre, İngiliz
ve Amerikalı bilim adamlarınca gerçekleştirilen
araştırmaların sonuçları, içkinin insan
sağlığına zarar verdiğini ortaya
koyuyor.
“Her gün makul oranda
içilen içkinin kalp hastalıklarının önüne
geçebileceği” iddialarını yıkan bu araştırmaya
göre, içki, özellikle de gençlerin sağlığını
tehdit ediyor. Uzmanlara göre, 34 yaşındaki bir
erkeğin içkiye bağlı ölüm riski, 84 yaşındaki
bir erkeğin 2 katı. 16-54 yaş arası kadınlar
ve 16-34 yaş arası erkekler üzerinde yapılan
araştırma sonuçlarıyla, ölümlerle içki arasında
ilişki de ortaya konuluyor.
Araştırmada,
gençler arasında içkiye bağlı ölümlerin sürekli
arttığı belirtilirken, ailelerin bunun önüne
geçebilmek için ellerini çabuk tutmaları gerektiğine
işaret ediliyor.
ALKOLÜN AZI DA ZARAR
Amsterdam ve Leiden Üniversitesi
bilim adamlarınca yapılan araştırmada,
kandaki alkolün, elektriksel uyarıları zayıflatarak,
beynin bir bölümünün faaliyetlerini aksattığı
belirtiliyor.
Buna göre, 0.4 ve 0.8
promillik alkol alan deneklerin ani olaylara uyum sağlamakta
bocaladıkları, yalnız bir kadeh şarabın
bile belli başlı olayların kavranmasından
sorumlu beyin bölgesini olumsuz etkilediği ifade
ediliyor.
Büyük beyinde yer alan
bu bölge, sürüş esnasında trafik
ışığının değişmesi
veya yolda ani çıkan engeller gibi aniden meydana
gelebilecek olaylar karşısında kişinin
tepki vermesinde önemli rol oynuyor.
ALKOLLE ARTAN SUÇ ORANI
Alkolün gençler üzerindeki
etkilerini belirlemek amacıyla Amerika’da gerçekleştirilen
bir diğer araştırmanın verileri de içkinin,
her yıl bin 400 Amerikalı üniversite öğrencisinin
ölümüne ve 7 bin cinsel saldırı olayına yol
açtığını gösteriyor.
Araştırmaya göre,
alkole ilişkin ölümlerin çoğu motorlu araç
kazalarına bağlı. Ölenlerin çoğu da yaşları
18-24 arasında olan gençler. Yine bu yaştaki gençlerin
dörtte birinden fazlası, geçen yıl alkollü araç
kullanmışlar.
Araştırmanın
çarpıcı sonuçlarından biri de, üniversite öğrencilerinin
yüzde 13’ünün, yani 633 bin kişinin alkollü bir başka
üniversite öğrencisinin saldırısına uğraması.
Bulgular, yaşları
18 ve 24 arasındaki öğrencilerde, alkol kullanımının,
yılda 500 bin yaralanmaya ve 70 bin “arkadaş tecavüzüne”
yol açtığını gösteriyor.
SAYFA
BASI
|