|
Bunamayı
balık yiyerek engelleyin
Balık ve deniz ürünlerinin ileri derecede bunama
riskini azaltabildiği tesbit edildi.
Güneybatı Fransa’da yapılan bir araştırma,
balık ve deniz ürünlerinin, ileri derecede bunama ve
Alzheimer hastalığı riskini azaltabildiğini
ortaya koydu.
Yaş
ortalaması 68 olan 1674 denek üzerinde yapılan araştırmada,
deneklerin deniz ürünleri ve kırmızı et tüketimleri
incelendi ve denekler 5 ila 7 yıl gözlendi. Araştırma
sonunda, haftada en az bir kez balık veya deniz ürünleri
tüketen deneklerde, balık veya deniz ürünü tüketmeyen
deneklere göre bunaklık ve Alzheimer riskinin daha az
bulunduğu belirlendi. Uzmanlar, balıkta bulunan yağ
asidinin beyindeki iltihaplanmayı önleyebildiğini,
beynin ve sinir hücrelerinin gelişmesini sağlayabildiğini
düşünüyor.
Araştırmada,
kırmızı et tüketimi ile bunama riski arasında
bağ bulunamadı.
Araştırmacılar,
sağlıklı beslenme ile eğitimin büyük
ilgisinin bulunduğunu, eğitimli insanların daha
fazla deniz ürünü tükettiklerini belirtiyor.
Araştırmayla
ilgili rapor, British Medical Journal adlı dergide yer
aldı.
SAYFA
BASI
|